søndag den 30. november 2008

Rejseuge i Uganda

Hej alle sammen

Jeg beklager at der igen kommer et indlaeg uden billeder, men det er naesten umuligt at faa det til at virke hernede for tiden. Jeg lover at jeg ligger et par stykker ind naar jeg kommer hjem!

Der er kun to uger til at jeg saetter mine ben i Kastrup og jeg glaeder mig meget til at se jer alle igen. Lige nu sidder jeg i Dar es Salam hvor jeg tager en overnatning inden jeg skal med faergen til Zanzibar. Jeg er lige kommet tilbage fra Uganda hvor jeg brugte min frivillige rejseuge.
Vi var en gruppe paa 8 som valgte at tage den haarde, men billige tur til Uganda som bestod af en bumpende bustur paa bagsaedet i en bus uden affjedring i 30 timer. Det var ikke meget soevn vi fik og eftersom det viste sig at blive usaedvanligt koldt om natten og vi kl. 4 om natten blev skudt paa var det med store overvejelser at vi valgte at tage den samme tur hjem igen, men saadan er det jo naar man er naerrig!!

Foruden transporten var turen helt kanon og jeg har oplevet en anden side af det Afrika jeg har set ind til nu. Den foerste dag var vi ude og ridde paa heste langs Nilen, og det fik man voldsom ondt bag i af. Dagen efter var det den store riverrafting tur paa Nilen som varede hele dagen. Det var ret vildt og den fedeste tur jeg har vaeret paa. Jeg har vaeret saa heldig at faa en video af turen og jeg glaeder mig meget til at vise jer den. Naeste dag koerte vi ATV ved Nilen og tog herefter til Kampala hvor vi moedtes med Jens Jensen (nabo) som hjalp os med at arrangere en tur til Murichson Falls hvor vi maatte laane hans chauffoer og bil. Inden vi tog til Murichson Falls var vi et smut nede ved eqvator og fik taget nogle fine turistbilleder.

Onsdag morgen tog vi saa paa tur til Vandfaldet med vores chauffoer Ibrahim. I Nationalparken fandt vi en hyggelig kamp hvor der gik vortesvin rundt omkring som naesten var tamme. Lidt skraemmende. Herefter tog vi paa Nilesafari hvor vi saa uendelig mange flodheste som var taet paa. Herudover saa vi krokodiller, elefanter, waterbuk, vortesvin og boeffler. Dagen efter tog vi paa en lille trackingtur op til Murichson Falls som var utrolig flot! Vi vendte saa naesen hjem ad og troede at koereturen ville gaa glat, men nej den tur der skulle tage 30 timer tog 3 doegn:-(
Tilgengaeld kom vi helskindet hjem og det var jo det vigtigste!

Vi ses meget snart alle sammen!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

I want not approve on it. I regard as polite post. Expressly the title-deed attracted me to be familiar with the whole story.

Anonym sagde ...

Amiable dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.