lørdag den 11. oktober 2008

En kort hilsen inden Adventureturen

Hej alle sammen

Her lige en kort hilsen fra mig inden jeg tager paa adventuretur ind til Tanzania i to uger...Jeg glaeder mig vildt meget til turen og til at vise jer alle flotte billeder fra savanen og junglen. Vi har endda hoert en lille fugl synge om at vi maaske faar klippen fra loevernes konge at se!!! det bliver vildt;-)
I fredags havde vi temafest hvor temaet var koensskifte. Jeg var Tommy (en af nordmaendene fra skolen). Der var flere af de andre som efter et par genstande troede at jeg var den rigtige tommy, saa udklaedningen maa vaere vellykket.
Her ses Stian og Rory nydeligt klaedt som dansebabes!
I miljoekendskab var vi paa tur til en mangroveskov som var rigtig flot, men meget svaer at gaa i. De sorte takker i kan se er traernes roedder.
En dag hvor vi var en tur i Stone Town oplevede vi noget meget saert... Det kan faktisk godt regne paa Zanzibar og vi fandt ud af at naar det regner, saa regner det virkelig meget! Paa billedet ses en af de store veje i Stone Town blive omdannet til en mindre flod.
For nyligt sluttede ramadanen paa Zanzibar og det aflsuttes altid med en kaempe fest som hedder si kokoo. Vi skulle i grupper paa tre besoege nogle af de lokale familier hvor vi spiste morgenmad og frokost hjemme hos dem. Det var rigtig hyggeligt at vaere sammen med nogle man ikke rigtig kunne snakke med en hel dag. I anledning af festdagen ifoerte vi os alle de traditionelle dragterm, og samtlige af landsbyens beborer skrald grinede da de saa 45 muzunguz (hvide maend) iklaedt muslimske dragter.
Her ses den familie My, Johanne og jeg besoegte paa si kokoo.


Det var lige kort om nogle af de ting jeg har lavet den seneste stykke tid. Naar jeg kommer hjem fra adventuretur lover jeg at der kommer meget mere:-) Vores fotoudvalg har lagt flere billeder ud paa skolens album som i kan se her http://picasaweb.google.dk/zanzibaradventureschool
Ha' det godt alle sammen.. Vi ses snart!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hej Helle,, jeg kan se det er en kanontur du er på, jeg har hist på hjemmeplejen og sagt du har det godt, de kommer stadig her engang imellem, der er også nogle der har fået denne sides adresse, så håber de får set dig på turen.. forsat god tur,, Hilsen lena (benet er i bedring)